دلــ نوشتـ♥ـ

من از سر پیچ با سری گیج تا ته هیچ رفتم

دلــ نوشتـ♥ـ

من از سر پیچ با سری گیج تا ته هیچ رفتم

دلــ نوشتـ♥ـ

روزه های سکوتم اجباریست
سمبلی مادرانه از ننگم

سنگرم را به دشمنم دادی
من هنوز احمقانه می جنگم !

لب تر کنی خیس می­شوم

در این خشکسالی

همه فنجانهای قهوه دروغ می ­گفتند

تو برنمی­ گردی

و حالا که همه من شده ­ای

هر چقدر هم که دعا کنم،

گوش­ ات به حرفهام بدهکار نیست


بی ­خیال­تر از تو این خیابان است

که دست در جیب راه می ­رود،

دهن ­کجی می ­کند

نکن خیابان

من از تو پاخورده­ ترم


همه مسیرهای تکه نان را

که به تو می ­رسیدم

گنجشکها خورده ­اند

کفشهام پاشنه می­ خورند

کوچه آبستنانتظاری ناقص­ الحروف خواهد بود

کوچه خواهد مُرد

تو برنمی ­گردی


من که چیزی نمی ­خواهم

جز این که بخواهی ­ام

و پنجره ­ای که مدام باز و بسته می ­کردی

باز و بسته کنی


به دستهات بگو دوباره حادثه بیافریند

فاجعه ­ای بزرگ

حالا که در دست دیگری ست

چقدر این شعر بلند گریه می ­کند

می­ خواهم بخوابم

و دعا کنم بیدارم کنی

 

-عزیزم... صبحانه آماده است

بله قربان... آمدم


مادر... نگو که من دیوانه شدم

هرچند فکر می ­کنم

بهتر از این نمی ­شود

برای همه بچه­ هایی که سنگم می ­زنند

همه آنهاییکه به من می­ خندند

مفید باشم

چرا من هنوز میز شام می­ چینم

پیراهنی را که تو دوست می ­داری، می ­پوشم

وقتی برنمی­ گردی

حق با مادرم بود

که از خدا مرا می ­خواست

و من تو را

 

چقدر شبیه من شده

مردی که به تو می ­آید

و با تو می ­رود

و خلاصه می­ کند همه دوستت دارم را

در وسعت یک من

منی که از شما چیزی نمی­ خواستم

جز این که گورتان را جای دیگری بکَنید


این دل دیگر دل نمی­ شود

حق با مادرم بود.



"وحید پورزارع"

  • ❤️ ...

نظرات  (۳)

لایک داره شاعر
پاسخ:
بله واقعا :)
خواهش میکنم
وظیفه بود
فقط وقتی تنها شدین منوهم یاد کنید!
مانا باشی
بدرود
پاسخ:
لطفتون بود 

در پناه خدا 
روزتونـ خوش 
ریشه دار باش
ریـــشه ی تو ، فـــــهم توست
یک سنگ به اندازه ای بالا می رود
که نیرویی پشت آن باشد
با تمام شدنِ نیرو
سقوط و افتادن سنگ طبیعی است
ولی یک گیاه کوچک را نگاه کن
که چطور از زیر خاک ها و سنگ ها
سر بیرون می آورد و حتی آسفالت ها و سیمان ها را می شکند و

سربلند می شود
اگر تو به اندازه ی این گیاه کوچک،
ریـــشه داشته باشی ،
از زیر خاک و سنگ
و از زیر عـــــادت و غـــــــریزه
و از زیر حـــــرف ها و هــــــــــوس ها …
سر بیرون می آوری ،
و افتخار می آفرینی
ریـــشه ی تو ، همان "فـــــهم" توست^_^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی